Říjen 2012

Diplomacy of a Bitch

6. října 2012 v 21:16 | lapis |  Komentáre
Pred nejakým časom som dostal pozvanie na promo akciu na welness produkty zdravej výživy od jednej mojej známej, ktorá na tom už bola. Takéto akcie vždy odmietam pretože vždy keď počujem "promo akcia" napadnú ma tie prípady dôchodcov ktorý sa ma pítajú na smer ktorým je tá firma od ktorej si pod tlakom kúpili "v akcií" hrnce a lampy za desaťtisíce a minuli tak všetky svoje úspory ktoré mali odložené na pekný pohreb. Známa mi však povedala že dotyčná promotérka je veľmi pekná slečna a že by som tam mal určite zájsť.
Na jednu stranu som vedel že v tom bude asi akcia podobného typu, no na druhú stranu som to chcel skúsiť a minimálne sa presvedčiť čo je pravdy na tej spomínanej kráske.

To že to bola kočka bolo jedinné pravdivé čo som tam zažil, no o tom zbytku by sa dalo minimálne polemizovať. Prvá podozrivá vec bola že firma sídlila v priestoroch, ktoré nemali nijaký pútač zvonka. Žiadny banner ktorý poukazoval že táto jedinečná firma sídli práve tu. Boli tam len biele dvere a zvončeky k nejakým ľudom čo mali trvalé bydlisko na dannom mieste a žiadne firmy ktoré by mali niečo spoločné s wellness. Dotyčnej promotérke som teda zavolal a z jej veľkým nepochopením mi sama prišla otvoriť dvere a hneď som bol poučený že to bol zvonček "Studio C".

Samotná promo bolo ešte väčšie mäso. Hneď na začiatku mi neoblomne núkala nejaký čaj. No ja som som odmietal s tým že sladené čaje nepijem a vystačím si s pohárom vody z kohútika, ktorý som po niekoľkých koliečkach presviedčania z nevôľou dostal. Postavila ma bosého na váhu a nejakými elektródami vo váhe mi zmerala telesný tuk a vodu. Z cca 5 čísel čo si odčítala z váhy ďalej vypočítala takú plejádu údajov, že tam skutočne chýbal len presný dátum mojej smrti. Z tých piatich čísel mi povedala že mám nejaké problémy s pečeňou a môj metabolický vek bol ako 120-ročného seniora. Následne som dostával sériu skôr rečníckych otázok či chcem s tým niečo robiť. Pritakal som a vrhli sme sa na biznis. Za jedinečnú cenu 2500 kč mi ponúkla plejádu výhradne prírodných produktov, ktoré vám dopravia do tela proteiny bez zbytočnej dávky tukov. Dostali by ste nejakú nedefinovateľnú potravu v prášku, tabletky na črevné prečistenie a práve ten čaj čo mi ponúkala na začiatku. Áno ten ktorý som bez nejakých kecov odmietol. Posledným jej prejavom bola prosba s neuveriteľne krásnym kukučom v očiach nech jej napíšem mená a telefóny minimálne ďalších 10 ľudí, ktorým by tiež mohla urobiť radosť. Dokopi to do mňa hustila 2 hodiny - snažila sa. Dokonca ma jej perfektný úsmev nalomil.

No mala smolu. Na čaji si veľmi potrpím a ten jej blivajz z 20 čajov som jej zatnul hneď a postupne som jej rozobral žrádlo v prášku, tabletky na kvalitné sran... a nezabudol som dodať že toto všetko mi skôr pripadá ako agenda svedkov jehovových. A že fakt, naozaj fakt, nie som gigantický idiot ktorý by vysolil dva tisíce firme ktorá nemá ani na logo na dvere. Tak som jej to s diplomaticiou mrchy vytmavil. Samozrejme božský úsmev madony sa jej z tváre stratil a promo skončilo.

Pri odchode som neodolal (fakt nedalo sa) a navrhol som jej kafíčko v jednej fajnovej kaviarničke. Návrh ju očividne pobavil a odpovedla mi tiež diplomaticiou mrchy: možno. (V preklade "samozrejme že nie")

Z promo som odchádzal s celkom dobrým pocitom no stále vo mne ostávala otázka, ako táto firma môže motivovať svojich zamestanancov aby takto "aktívne" predávali tovar. V bežných obchodoch to nie je vôbec bežné. Skôr je tam "čo chceš ? neotravuj za 10 min mi končí šichta.". Jedný spôsob ktorý ma napadol sú peniaze, no v tú dobu som netušil aké.

Za nejaký čas som mal rozhovor s mojím kamarátom. Dozvedel som sa že jeho slečna odmietla pozíciu kozmetičky. Dôvod bol ten že by nepracovala ako normálny zamestanec ale ako živnostník, ktorý by si od majiteľa mesačne prenajímal priestory, kde pracovala. Peniaze by však dostala iba tie ktoré by si zarobila sama. Takže sa mohlo vkľude stať že niektoré mesiace výdu v záporných číslach (málo zakázok, no nájom je rovnaký) - platíte zamestnávateľovy že môžete pracovať !!!! Tomuto hovorím sakra motivácia. S takýmto niečím na krku nie len že musíte používať diplomaciu mrchy no mrchou sa musíte stať aby ste svojím zákazníkom predali ten najdrahší očný krém, ten najdrahší rúž. Kto by neveril tak keď sa niekedy osmelí sa môže spýtať protitútok ako to funfuje v bordeli. Zistí že veľmi podobne, ... aj oni platia nájom a sú samé "s.r.o". Môže tam pracovať pokiaľ si dostatočne zarába, dokiaľ je v kurze.

V retrospektíve s promo to vidím podobne a nie len tam. Aj vás zastavili taký tí voňavkári, ktorý vám ponúkajú "značkové" voňadla rovno na ulici, v tescu a hocikde inde. Spoločným znakom je perfektná pripravenosť toho čo vám povedia. Vždy to predstavia ako jedinečnú a neopakovateľnú akciu, s tým že urobíte skoro životnú chybu ak to odmietnete. Nehambia sa vôbec vám predať brak za vysoké peniaze. Väčšinou majú neodolateľný úsmev a používajú diplomaciu mrchy ....

Čo pomáha ? Humor, zdravý rozum a odpoveď "nie", keď nepomáha "nechcem", pokiaľ nemáte ako ja len tak 2 hodiny času a až keď sa vykecá a má pocit že je za vodou povedať "nie". :)